wtorek, 20 marca 2012

Szachownica z BabyAlpaki Silk :)

Elementy na kocyk gotowe :) Długo mi z nimi zeszło, ale to dlatego, że postanowiłam zrobić większą wersję, żeby była wystarczająca także dla większego Malucha. Tak więc mam obecnie 56 elementów, zamiast opisywanych we wzorze 42. To pierwsza zmiana w stosunku do wzoru, no bo przecież "la donna e mobile" ;). Druga zmiana dotyczy kolorystyki. Zrezygnowałam z koloru lawendowego i zastąpiłam go... ecru. A tak się broniłam przed ecru, bo bałam się, że szybciej będzie widać ewentualne zabrudzenia. Ale teraz podoba mi się bardziej - taka kolorystyka jest bardziej delikatna i w sam raz dla niemowlęcia :)

Przez ostatnie dni robiłam próby metody połączenia elementów. Zwykłe zszycie jakoś do mnie nie przemawia - przy kwadratach w wielu kolorach bo za bardzo widać było nitkę łączącą i wygląda to jakoś tak jakby było zszywane dratwą i odbiera subtelności. W nocy (zawsze wtedy mi się najlepiej myśli, bo wszyscy śpią i jest cisza i spokój ;) wreszcie wymyśliłam co zrobię. To mi jeszcze doda pracy i kocyk urośnie jeszcze bardziej, ale to dla mnie nie problem. Mianowicie: każdy element obszydełkuję nitką w kolorze ecru i dopiero wtedy będę zszywać elementy. Nitki nie będzie widać, a kocyk rozbieli się i będzie miał bardziej "dzidziusiowy" wygląd.

Także jeszcze "chwilę" nad kocykiem spędzę. Cieszę się, bo bardzo polubiłam szydełkowanie i już myślę co następnego na szydełko "wrzucać". A tu jeszcze czeka w koszyku sweterek, który robię na drutach od sierpnia. Wypadałoby go skończyć, bo idą ciepłe dni i będzie w sam raz na nadchodzącą wiosnę :)

2 komentarze:

  1. ciekawe jak wygląda cały ;) spokojnych Świąt ;))) pozdrawiam serdecznie A.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już gotowy, wciągam właśnie wystające nitki. Zrobię fotki i kocyk niedługo pojawi się tu na blogu :)

      Usuń